top of page

הכירו את הטרנד הבא בעיצוב פנים: המתכת

אחד הטרנדים הבולטים ביותר כיום בעיצוב פנים וגם באדריכלות הוא השילוב של אלמנטים ממתכות שונות .


מגמות העיצוב נפתחו לעיצוב תעשייתי ואקטלקטי והחלו להראות שינוי משמעותי בחומרים הנוכחים בפרויקטים.


כבר מעל לעשור ניתן לראות שילוב חומרים כמו בטון חשוף בכל צורה אפשרית, אם ברצפת בטון מוחלק, או באריחי חיפוי קיר מבטון בכל הגדלים והצורות, רהיטים ואפילו גופי תאורה מבטון.


ניתן לראות פרויקטים רבים המשלבים כחומרים מרכזיים בטון, חיפויי עץ, וחזיתות זכוכית גדולות. באדריכלות ניתן היה לראות שילוב של פלדה בחיפויי קירות חוץ בעיקר, וכן בשילוב קורות ועמודי פלדה בפרויקטים שונים.


בעלי המקצוע בתחום היו בעיקר מסגרים, והחומרים בהם היה ניתן לעבוד היו בעיקר פלדה שחורה או פלדת קורטן בהזמנה מיוחדת. אנחנו זוכרים כאשר החלטנו לבצע לפני 8 שנים חיפוי קיר נחושת לשירותי אורחים, לא יכולנו למצוא בעל מקצוע שמתמחה בנושא אלא נאלצנו לקנות את חומר הגלם בנפרד, לכופף את החומר במפעל ולהתקין אותו בעצמנו בשטח.


כיום הטרנד הזה הביא אתו אפשרויות רבות לאדריכלים ומעצבים - ניתן למצוא בשוק חומרי גלם רבים ומגוונים בכל מידה וצורה: פלדה שחורה או מגולוונת, פלדת קורטן, פליז ונחושת, וכמובן ניתן למצוא בעלי מקצוע המתמחים בכל מיני תחומים מחיפויי קיר שונים, גרמי מדרגות, לרהיטים מעוצבים, משרביות ומחיצות שונות, גופי תאורה מסוגננים, אלמנטים אומנותיים לקירות ועוד.


הטרנד אומנם הגיע מהעיצוב התעשייתי אבל עבר במהרה לשימוש גם בעיצוב הכפרי והאקלקטי, בשל היכולות הטכניות של החומר. ייצור שידות אוריינטליות מברזל ופליז, ומשרביות (אלמנט מחורר אשר מאפשר מעבר אור והסתרה), אשר לקוחות מעולם האדריכלות של הבניה המדברית.


לפלדה יכולות קונסטרוקטיביות ולכן ניתן לשלב אותה גם כפתרון תכני וגם כפתרון אסתטי. בנוסף, יש לה גמישות המאפשרת לה להשתלב טוב עם חומרים נוספים, כמו עץ, עור, או זכוכית.


לנחושת יש נוכחות בולטת, היא מחלידה בצורה מיוחדת (הופכת לירוקה) ונותנת מראה ישן ואותנטי לחלל.


לפליז יש נוכחות אלגנטית ויוקרתית בגלל המראה המוזהב שלו ולכן ישתלב בפרויקטים יוקרתיים

(גם חומר הגלם יקר יותר).


לסיכום כל פרויקט עיצובי המתיימר להיות עדכני ישלב בתוכו אלמנטים שונים ממתכות, אם בצבען המקורי או כאלמנטים צבועים צבעוניים. העלויות נקבעות בעיקר ממורכבות בניית האלמנט, הובלתו והתקנתו בחלל.

אקו דיזיין:  מתכת המשולבים בקיר גבס ומשתלבים עם קורות העץ לשפה עיצובית אחידה וכן  חלונות צבעונים בשילוב מתכת.
בתמונה זו עמודי מתכת המשולבים בקיר גבס ומשתלבים עם קורות העץ לשפה עיצובית אחידה וכן חלונות צבעונים בשילוב מתכת

אקו דיזיין: בתמונה זו ניתן לראות קורות ועמודי פלדה משולבים בתוך קיר קיים (צבועים בצבע הקיר)ולמעשה משמשים קורה תומכת לקיר המקורי.קיר זה פתחנו לחלל הנוסף.בנוסף ניתן לראות חלון "בלגי ברזל
בתמונה זו ניתן לראות קורות ועמודי פלדה משולבים בתוך קיר קיים (צבועים בצבע הקיר) ולמעשה משמשים קורה תומכת לקיר המקורי. קיר זה פתחנו לחלל הנוסף. בנוסף ניתן לראות חלון בלגי ברזל

בתמונות אלה ניתן לראות "קיר משרביות" כולו עשוי ממתכת חתוכה בחיתוך לייר וצבועה בתנור, וכן מחיצות עבודה ואדניות הבנויות ממתכת ומשולבות עם עץ בירץ



בתמונה זו ניתן לראות קיר שרותי אורחים בחיפוי יריעות נחושת



















570 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page